sunnuntai 31. toukokuuta 2020

Askeleita

Viikko hurahti vauhdilla ja nyt ollaankin jo sunnuntaissa. Tällä viikolla en ole kerennytkään oikein lenkkeilemään, vaikkakin treenit olen säntillisesti tehnyt. Ihanat ilmat ovat kutsuneet nimittäin pihatöihin.

Olin kauhean pettynyt alkuviikosta kun lenkit jäivät välistä ja ajattelin että nyt jää liikunta liian vähäiseksi. Polar Loop kuitenkin kertoi muuta, askeleita olikin tullu ihan hyvin ja huomaamatta. 

Otin Polar Loopin käyttöön jo muutamia viikkoja ennen fitmama valmennukseen alkamista. Lähinnä vauvan yöherätysten seuraamiseksi. Aloitettuani seuraamisen huomasin että tuli herätyksiä, mutta askeleiden määrä ei saanut hurraamaan,niitä tuli päivässä vain 4000-7000. Tähän oli siis tultava muutos. Tavoitteeksi asetin 10 000 askelta päivässä ja niin alkoivat säännölliset vaunulenkit.


Kun aloitin vaunulenkit huomasin että olin muutenkin aktiivisempi, touhuilin kotona enemmän. Vaunulenkit antoivat lisää virtaa. 10 000 askelta tuli päivittäin ja olin tyytyväinen. Fitmaman aloitettua askeleet taas hieman lisääntyivät. Kun tällä viikolla en kerennytkään lenkille, säikähdin että nyt en pysykään tavoitteissani askeleiden suhteen. Olin kuitenkin väärässä. 

Muutokset aktiivisuudessani kotona on selvästi lisääntynyt ja askeleita tulee helpommin ja huomaamatta. Tällä viikolla olen kitkenyt kivetyksiä, pessyt ja siivoillut terassia, maalannut, leikannut nurmikkoa (työnnettävällä tietenkin ) ja askelmäärä on tullut päivän aikana täyteen. Joinakin päivinä askeleita on tullut jopa päälle 16 000. Tämä on iso saavutus siihen nähden mitä askelmäärä aiemmin oli! Yritetään siis pysyä tällä tiellä :)



Miltäs teidän päivän askelmäärät näyttävät?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti